Klachtenregeling

Wij hopen natuurlijk dat onze logopedische begeleiding aan uw wensen voldoet. Het kan echter gebeuren dat u niet tevreden bent over de zorg die u ontvangt. Als u een klacht heeft vinden wij het fijn als u deze eerst bespreekt met de logopedist zelf. Als de logopedist niet weet dat u ontevreden bent kan zij de klacht niet oplossen. Misschien is er sprake van een misverstand, een gesprek kan het probleem oplossen. Bovendien kunnen wij hiermee de kwaliteit van onze behandelingen verbeteren. U kunt uw klacht ook nog bespreken met de praktijkhouder Marian Tellers.

Komen we er samen niet uit dan kunt u met uw klacht terecht bij het klachtenloket paramedici. Voor meer informatie kunt u hier terecht.

Het klachtenrecht voor patiënten is vastgelegd in de wet Wkkgz. Deze wet verplicht de zorgaanbieder een klachtenregeling te hebben en een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Ook is aansluiting bij een geschillencommissie verplicht. Dit is automatisch geregeld door middel van ons lidmaatschap van onze beroepsvereniging NVLF en registratie in het Kwaliteitsregister Paramedici.

Ook melden wij eventuele incidenten die zich voordoen tijdens een behandeling, volgens de wet Wkkgz, in een digitaal meldsysteem.

Reageren is niet mogelijk